12 Eylül 2013 Perşembe

Dukkah, duqqa, wtf?!

Melaba,

Cok heyecanliyim efenim ilk defa bir bloga konuk oluyorum :p


Yaklasik 4 ay kadar once tasindigimiz Avustralya adli dunyanin bir diger ucu (kime gore?) olan memlekette her sey yeni, her sey merak konusu (basimiza bir is gelmedi simdilik sukur). "Aaaa bu dukkan da nee cok cicii" diye girdigim ve cikolataci olmasina ragmen arka tarafinda baharat, zeytinyagi, cesitli tahil, makarna vb satildigini kesfettigim yerde tanistim Dukkah adli gida mamulu ile. Sagolsunlar sadece paketleri sergilemek yerine tadimlik koymuslar. Ben de tadina bakip hosuma gidince internette arastirip evde yapmaya karar verdim (ne o kadar para vericem be!). Okuyunca cografi olarak Misir-Arabik kokeni oldugunu ogrendigim, adi dukkah, duqqa vb cesitlenen bu 'sey' zeytinyagina ekmek banmayi sevenler icin (sevmeyenler bu noktada baska tariflere gecebilir, alinmam). Saniyorum ki damak tadina gore varyasyonlari var bu 'sey'in, ben kafama uyan, tadini sevdigimiz tarifi veriyorum haliyle:


Malzemeler:

- Aclik miktarina bagli miktarda - Ekmek
- Ekmek miktariyla dogru orantili - Zeytinyagi (lutfen pisirmelik dandik degil, virgin mirgin salataya koymalik olsin, aromatische olsun mis mis)
- 2 cay kasigi - Kisnis (tohum olanindan)
- 100gr - Findik
- 2 cay kasigi - Susam
- 1 cay kasigi - Sarimsak kirintisi (burada aktarimsi bir dukkanda buldum, toz olanindan degil minik minik kuru kirinti halinde)
- 2 cay kasigi - Karabiber (toz)
- 1/2 cay kasigi - Tuz (mumkunse degirmenden gecirilmis deniz tuzu)
- 2 cay kasigi - Anason (tohum olanindan ama yildiz seklinde olandan degil, aktarimsi mekandan aldigima eminim, evde anlayamadigim bir sekilde kayboldu, alip bir dahaki tarifte mutlaka koyacagim)

Yapilisi:

Findik dovulur (abartip un-toz haline getirmeyiniz)
Bir kavanozda diger baharatlarla (kavanozun agzi kapatildiktan sonra!) calkalanip karistirilir
Banmalik bir tabaga zeytin yagi koyulur
Ekmek arzu edildigi bicimde ufalanabilir, elle yerken kopartilabilir

Icine antep fistigi, corekotu, aci toz biber, kimyon, kurutulmus peynir ... yaraticiliga bagli olarak cesiltli zimbirti eklenip tarifte verilenler begenilmediyse cikartilip modifiye edilebilir.

Sarap yani peynir aksiyonlarinda guzel gidiyor, raki masasina koyulabilir, artik kafaniza gore takilin.


Afiyet ossun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder