12 Eylül 2013 Perşembe

Ekmek balığı kafası

Efendim ismi biraz kafa karıştırıcı olsa da aslında V for Vandetta seyretmiş kişilerin simaen tanıdık oldukları bir yemek bu. Kahvaltıda çok şirin olabiliyor. İsim ise yumurtaya bulanmış ekmeğe ekmek balığı denmesinden kaynaklanıyor. E aletin ortasonda na kaffam kadar yumurta olduğuna göre de gözü çağrıştırmıyor mu sevgili okur? Göz nerede olur? Hah işte ondan.
Opsiyonel olarak ayrılmış malzemeler adından da anlaşıldığı üzre opsiyonel. Ama doğru opsiyon bence... bunlarsız da iyi tarif de bunlarla, nasıl diyim, insan duygusal bağ kuruyor gibi...
neyse efenim tarife geçiyorum
mallar: (2 kişi için)
2 dilim tost ekmeği
3 yumurta
opsiyonel:
50gr kaşar (kaşarın çoğu olmaz gerçi... ben minimum miktarı yazdım)
kurutulmuş domates (insanı miktarda)
kekik ve kardeşi pul biber
malzemeler:
1 tava
1 çukur tabak
1 çay tabağı
1 rakı bardağı
belki 1 kavanoz
1 spatula
1 çatal

Efenim 2 yumurtanın sarısı ayrılır ve beyazları 3. yumurtayla karıştırılıp çırpılır (kavanozda da olur). elimizde 2 adet yumurta sarısı ve çırpılmış yumurta olur. Sonra tava ısıtılır. İsterseniz bu noktada yağ ekleyebilirsiniz ama ben kullanmıyorum.
Tost ekmeklerinin ortaları rakı bardağıyla kesilir (yuvarlak yani- bu noktada lütfen yaratıcı olmaya çalışmayınız).

kesildikten sonraki hal

 Ekmekler çırpılmış yumurtaya batırılıp tavaya atılır. 2 taraf da birer kere pişirildikten sonra ortalarına yumurta sarıları atılır (1er tane). Spatula yardımıyla bir iki kere çevrilerek pişirilir ve servis edilir.
Bu noktada ekmeği ne kadar pişireceğinize yumurta sarısını ne kadar sevdiğinize göre karar vermelisiniz.


sade türün afiyet olmadan önceki hali

Buraya kadar normal tarifi yazdım



opsiyonel malzemeler ise yumurta sarıları atıldıktan sonra eklenir ve bir süre pişirilirler. Kaşar peyniri rendelenirse çok daha güzel sonuç alınır.

Elimizde kalan yuvarlak ekmek parçalarını ise çırpılmış yumurtanın geri kalanına banıp aynı tavada değerlendirebilirsiniz. Bana nedense çocuk menülerini hatırlatıyor bu. =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder